fredag 9 mars 2012

99..... Snart 98....

Ja hörrni ! Detta blogginlägg sker från en soffa på övervåningen utanför de tre större barnens rum ! För ett par timmar sedan började casper kräkas och han verkar tyvärr fått sin mors gener då det gäller magsjuka - han åker dit rejält :( fy fasen för att känns sig så hjälplös ! Han nästintill sovandes/ okontaktbar och efter 2a omgången tar han sig inte upp ur sängen för att kräkas utan allt hamnar just där .... Älskade pojk ! Jag skulle ta över om jag kunde !!!! Så nu ligger jag här utanför för att kunna vara snabbt till hands då han börjar eländet ! Markus sover nere med theo som inte heller har någon vidare ro :( vad konstigt det känns , att sova i olika delar av huset ! Måtte det aldrig hända att vi har separata sovrum - det är slutet ;)

Men på tal om nåt braaaaa mycket roligare så är det nu 99 dagar kvar till bf (beräknad födelse) ja eller om 10 min är det 98 ;) det är ändå något magiskt då siffrorna går under 100, det känns så nära och så på riktigt ! Häftigt ! Om mindre än 100 ( förhoppningsvis) dagar så blir jag mamma igen och det känns ju som väntat helt sjukt fantastiskt :D juni , början av sommaren . Det gör med sig lite av varje det , en bebis mitt i hetaste sommaren är inte helt enkelt jämt att klä och se till att den är lagom ! Inte heller lätt för en mamma som är nyförlöst med degmage ;) att känna sig särskilt bekväm :P MEN vad gör väl det då vi kommer ha fått en liten sötplutt!! Ingenting minsann :)

Nä vet ni vad , nu måste den här morsan, frugan , kvinnan, bonusmorsan få sig lite sömn om natten blir så illa som den utstakats ! God natt och hej svejs vänner :)

2 kommentarer:

  1. great post here, lovely entry.
    maybe we can follow each other.
    http://rock4less.blogspot.co.uk/

    SvaraRadera
  2. hur gick det med bebis?

    SvaraRadera