fredag 2 april 2010

Tankar om tankar...

Mm det kan låta konstigt, ja kanske rent ut av tjatigt för att jag faktiskt för inte alltför länge sen hade en liten avreagering här i bloggen mot bittra människor! MEN... (det häääeer äeer inte rooomba - som tony Irwing hade sagt ;) )

Ja ..alltsååå...MEN... Jag har nog inte riktigt rett ut mina tankar om de tankarna ännu :) Filosofiskt värre. Men jag börjar verkligen bli sååå irriterad och less på människor som hela tiden skippar sitt ansvar. Som hela förbannade tiden ska skylla ifrån sig på andra och lägga skulden för sitt egna beteende eller egna på problem på de omkring. Om nu en person mår dåligt, varför i hela friden ska det då anses "okej" för denna person att klanka ner på alla runt omkring? Bara för att h*n ska må bättre. Man tycker synd om henne/honom så man lixom skakar av sig de dumma orden, anklagelserna och påståendena. Det känns inte alls rätt. Ska man inte ta itu med problemet och kanske ransaka sig själv innan man spiller skit över andra... speciellt helt obefogat orättvis struntprat. Oavsett om man mår dåligt själv eller ej.

Ni vet, sopa framför sin egen dörr innan man klagar på nån annans sopning ...haha...säger man verkligen så? Förmodligen inte men det bjuder jag på =)

Det kanske låter helt flummigt för er.. rätt säkert gör det nog det! Men det är min blogg och jag får flumma minsan bäst jag vill! ;) Get used to it! Nämen ibland ni vet, så får man en liten blockering för man känner sig så upprörd och galet frustrerad över hur folk tänker tycker och beter sig - att de liksom inte FÖRSTÅR själva vad som är helt orealistiskt och kanske...oigenomtänkt?! Det är sånna tilfällen jag är så glad över bloggen! Skriverii skriveraa så har man skrivit av sig lite strunt och kan ägna tiden åt ba mycket roligare saker än människor som definitivt inte bör få ta å sidan min livsglädje och inte kommer få äran att tjuva av min energi - den är till för annat!

TjooHejj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar