måndag 5 april 2010

Trauma i Skulebacken!

Igår när jag slutade jobbet kl 10.00 så åkte jag swiiich swoooch och mötte upp Mac i Skule för att inta backen med Style! haha Men så insåg jag att det är ju för fasiken korgliftar för att ta mig upp till toppen :O Okej...för er som inte känner mig dyngbra jag kan berätta att jag är galet höjdrädd! Men jag är även sån som av nån konstig farcistisk anledning hela tiden ska prova utsätta mig för sånt jag är rädd för så jag menar en korglift är ju inget jämfört med bungyjumpet jag fixade... :S Eller...FY FAN!! Det här var ju en konstant ilande plåga som sakta och långsamt plågade mig genom bullrande skakande hopp då man passerade stål stolparna som för övrigt inte alls ser ut att vara stadiga i min värld!! Männsikorna såg ut som myyyyror...SÅ högt upp var vi! Vid ett tillfälle konstaterade jag fint " om jag ramlar ner nu då döööör jag " jaa..kul liksom!
Där sitter man å dinglar med benen och den sk säkerhets bågen man fäller ner den sitter ju för guds skull inte ens fast!

Nåja, med hjärtat på full pumpning och blodet rusande från tå till topp å topp till tå och pirr och illamående i magen så tog jag mig upp....fleeeeeera gånger hela dagen! Fan av jag är bra! :)

Kanske ska berätta vad min kära syster gjorde då jag var i Skule sist...för kanske en så där 14 år sedan..

Hon om någon vet ju absolut av min rädsla för höjder och som den otroligt fina goa omtänksamma storasyster som hon är så bestämmer hon sig för att åka tilsammans emd mig upp..hålla handen å lugna liksom! YEEAH RIGHT , LIAR!!! Hon börjar gunga i korgjäveln så jag tror fan jag ska avlida på studs! Och som inte det är nog så självklart stannar liftjäveln där det är som högst! Mmm kul...å jag får smått panik!!! Vad säger kära Malin då? :
- Men det är lugnt Sandra, ser du repet där uppe (pekar längst upp mot vajern) Det är bara att en ställer sig å tar ner den sen kan man fira sig ner, de är ju förberedda för sånt här!

Sandra får fullständig panik å ska just till å börja tokböla då min andra storasyster Carro i korgen bakom ropar och lovordar att Malin LJUGER! hahahaha fyyyyy Malin!! Men för livet...Trauma i Skule Backen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar