söndag 26 september 2010

Recykling Mums

Helgen är snart gjord! Förutom den galet efterhängsna förkylningen har den varit helt perfekt! Barnen kom ju i Fredags så där har vi första Hejja ropet! Glada härligt busiga barn! Fredagen spenderades bara med lek som fick avslutas med mys i soffan tillsammans med en mega bauta stor marängswich skål som fredagsmys och så favorit Piff & puff filmen såklart! Lördagen var det dax för recykling mums i Övik och anhängare som man är måste man givetvis kolla läget! =)
Var egentligen kanske inte ute efter nånting speciellt sådär , eller jo skridskor! Men i Övrigt är det som bara kul att se sig omkring men HJÄLP va mycket folk! Och HJÄLP va blöt jag var! Tyckte jag hade tur att hitta en parkering precis utanför men hahaha som vanligt hade jag inte ögonen med mig riktigt för då Bergman öppnade dörren och satte ner fötterna lät det ungefär såhär "SPLAAACH* Japp, en 10 cm djup vattenpöl hade jag ställt mig i! Härligt! Men nu var de tju försent så då kan jag likaväl stå kvar! =) In och trängas lite...hittade direkt en babysitter som var jättefin för ynka 100lappen..självklart ska bebis ha den. HIttade tillslut skridskor som inte hade några vanliga sorlekar utskrivna utan 11-12 elelr strlk 14...LÄTT?!!! Men jag gick på känslan och chansade och kom hem med 3 par skridskor som var HELT PERFEKTA till barnatrion! Kanonkul, nu längtar vi efter is! Sen blev det en blandad kompott med smått o gott..ett babyskydd med bas tex! Bra Skit det! :) Fick stå å köa typ 1 timme drygt men hade Laila och Maria i sällskap så det var nästan trevligt med kö ;)

Lördagen fortsatte sedan i Lid där det byggs en farstukvist åt svärmor Eva. Magnus från sthlm, Anette & fredrik med barnahögen o respektive och helena och patrik med kidsen såklart, jonas, Laila&Kalle , huset fru och herre och så vi 5 i vår familj! herregud! Det var 2 lunchdukningar och 2 middagsdukningar för att hänga med! men bygget funka kanon och kul att få träffa släkten som bosatt sig i -08 området! =)

Sluta trötta och helt lealösa kom vi hem med 3 trötta barn som somnade som klubbade sälar, och föräldrarna likaså! =) Nu är det söndag och vi har skickat barnen på *söndagsskola" för pyssel & lek och sedan funderar vi på Övik en sväng för det ryktas att Alvin från Alvin och gänget kommer till Gallerian och det är ju barnens idol! =)
Japp, men nu ska jag passa på att hipp hopp stroppa in i duschen innan barnen ska hämtas!
Hoppas er helg har varit lika trevlig och skön som min!

Tack och hej !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar