tisdag 21 september 2010

She´s back...back in town ;)

HEJ alla vänner, ovänner fiender och nära och kära som både saknat mig och känt att det var skönt med en paus! MEN... nu är Fröken Bergman tillbaka framför datorn bloggsugen som bara sjutton!
Det är ett tag sen sist minsann. Sommaren har passerat och det är höst på intågande! Titta ut och man ser hur löven ändrar färg och hur det plötsligt vissa mornar är bara 2 grader kallt/varmt! Men jag tycker det är härligt! Friskt! =)

Så en snabb uppdatering om vad som händer och skett och i byn under sommaren !
Vi har hunnit vara i stockholm bara jag och Markus, sett oss omkring, varit på grönan och haft det mysigt! Vi har hunnit spendera 4 dagar i junsele med stuga & djurpark och allt därtill vilket visade sig vara en riktig höjdare då barnen fortfarande tjatar om att åka tillbaka! GULLUNGAR! Sen var det ju även kollo i år på dekarsögården och DET var kalasbra! Markus fick invigas i det som för mig är viktigast på sommaren, barnkollot! Han älskade det och de älskade honom! Puuh! andas ut! =) Vi hade jätte jätte roligt bortsett från att jag hade mitt värsta kollo hittills haha, jag kräktes , sov....spydde lite till... osv... något som senare hade en väldans bra förklaring...
För att summera sommaren så har den varit UNDERBAR, vi har hunnit med massa bad bus lek och stoj! Casper och Mathilda har lärt sig cykla utan stödhjul och alla tre har blivit jättemodiga i vattnet!
Mathilda i lekparken, Casper övar på skateboardkonster & Celina på sin 3års dag som pippi långstrump!











Över till nästa stora händelse!


Efter en period av att ha mått mycket dåligt och känt mig risig söker jag läkare för urinvägsinfektion som verkar va på gång.. läkaren tycker att proverna verkar lite "suspekta" får avvakta över helgen för att sedan åka in till kvinnokliniken i Övik...träffar där en annan läkare som gör undersökningar och konstaterar att det finns konstigheter på ena äggstocken som hon uttrycker sig..." oj...jaha"... hon försvinner ett tag, kommer tillbaka och berättar att jag ska opereras. Kan inte riktigt svara varför, men konstigheter och eftersom jag har ont så kan det vara allt från cysta, utomkvedshavandeskap osv...
"kan det vara cancer??" - Kan inte svara men oroa dig inte! Ja just...det är ju lätt....


Jag läggs in några dagar senare för operation, får då träffa 2 ytterligare läkare som undersöker mig... Och hoppsan och hejsan så blir det ingen operation för det verkar inte akut. Okej. Får besked om att det kan vara ett missfall på gång eller helt enkelt en cysta som är ofarlig. Återbesök några veckor senare.
På det återbesöket får jag träffa Dr Smeds! Underbar läkare! Efter alla turer hit och dit har jag fortfarande ingen aning om vad som är fel med mig...nåt är det ju då jag inte får behålla mat , jag sover hela tiden och har små ont i magen. Smeds konstaterar med ett VUL att det är ju för sjutton inge fel på mig " ser du det som tickar där på skärmen" säger han...ehm...jaa?!.." det är ett litet hjärta". "Det är bara att konstatera Sandra, du är Gravid" hahaha va!!!`???
Han säger att det är helt otroligt att jag haft de symtom jag haft så otroligt tidigt då inget synts i livmodern MEN konstigare saker har ju hänt svarar han och flinar!



Ja så visst minsann - jag ska bli mamma igen! Det känns spännande, galet, härligt, roligt, nervöst och nervkittlande! =) Barnen är jätte spända av förväntan och längtar efter sin lillasyster eller lillebror! Namnförslag på tapeten är enligt barnen: Mathildas förslag: ALVA eller OSKAR Celinas förslag: TRESHÅÅ eller MERSHÅÅ ;) för att det är coolt tillägger hon. Caspers förslag: SUPERMAN alt PETTSSON eller ROS-MARIE :D
Beräknad till Mars 2011 så väntan känns lång! Men nu är det Over and Out för denna gång! Hörs snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar