söndag 8 januari 2012

Gladiatorerna från ett annat perspektiv

Det var nog inte bara jag som satt och stirrade på tvskärmen igår vid 20 för att kolla på gladiatorerna ! Men alltså , när jag tänker tillbaka på då jag var yngre (det betyder inte att jag är gammal :P) få satt man i soffan hemma i bonäset och skulle se gladiatorerna och det var häftiga karaktärer , full fart och de såg ut som hulkar i människoformat och jag var nog både imponerad och rädd !
Så sitter vi där , jag Markus och lilla Theo ... Men vad är detta? Hahaha jag blev bara full med bubblande skratt :) vuxna människor som står och spänner musklerna , ropar något krigsvrål och försöker se arga ut ! Och självklart måste de ha en outfit som får varje gladiator att se än värre ut !
Det enda jag kunde tänka på var att speciellt de manliga gladiatorerna , de hade som oftast inga tröjor och små tighta kalsongliknande föremål och inte att förglömma de otroligt tuffa & häftiga svarta banden över Biceps ;) men åter till min tanke - tänk er att komma som utmanare och hamna i närkontakt med oljiga svettiga kroppar . Ponera att ditt ansikte i nån form av slowmotion dras över detta och du får en saltsmak i munnen - du har just druckit en gladiators svett , slickat dess porer liksom ! Fyyyyy vad vidrigt !

Ja alltså det var ju vad jag tänkte på :D man mot man som äter svett ! Hejja gladiatorerna som just förstörde mitt barndomsminne ;)
Dock tror jag storbarnen kan tycka det är häftigt , då jag får hädanefter låtsas tycka det är coolt !
Mm så är det , man blir alltså äldre ( fortfarande inte gammal ;) ) och får nya synvinklar och perspektiv !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar