måndag 9 januari 2012

Sandra enbent Bylund

Tror ni inte jag känner mig handikappad då jag lyckats få nån härlig kombo av foglossning/ischias och hmm... Artros , typ! Det värker i höfterna, strålar ner i låren och i vänster knät är en sån smärta att jag haltar ! Hurra för att barnen somnat och jag vill göra detsamma men nej då här ligger jag och försöker förtränga att det känns som jag blivit överkörd av .... Tänkte skriva lastbil för så brukar folk i allmänhet göra men alltså varför säger man något så orealistiskt egentligen ? Jag menar om jag skulle blivit överkörd av en lastbil så skulle jag med all förmodan inte överleva , eller hur? Visst det är en metafor men ändå ! Jag tycker inte man ska säga ' men slutar du inte kasta jag ut dig genom fönstret, eller ' klär du inte på dig låser jag in dig på ditt rum' till barn heller för hur sjukt är det inte att säga nåt som jag aaaaldrig skulle göra och som förhoppningsvis barnen vet att jag aldrig skulle göra ... Det skulle ju betyda att de inte får nån tillit eller förtroende till mig - då säger jag saker jag inte menar !

Ja men nu var det ju inte det jag skulle säga ( jag är rätt bra på smita in på sidovägar ) utan jag känner mig alltså som om ( nu letar jag plötsligt efter nån trolig sanningsenlig liknelse ) hmm... Som om jag cyklade för första gången idag , ramlade omkull på ett gupp och vred kroppen snett i fallet ... Fast hur långsökt känns det då ?! Och om jag skulle säga det i ett samtal så skulle det ju låta jättekonstigt ! Äsch jag kan väl helt enkelt säga att det gör SKIT ont !
Så sätter vi punkt för klagomuren och berättar om mIn fina dag istället!

*** stjärnorna får representera övergången till det roliga *** ;)
Hade turen att bli bjuden på lunch hos Emma & tvillinggrabbarna idag! Jag casper Celina & theo blev uppskjussade av Markus sen åt vi goda tacos , min var supergod men jag fixar inte köttfärs tyvärr så min blev vegetarisk och det var tokgott då Emma hade så mycket olika! Mums! Lina & eddie och Hanna & axel var också med ! Så kul att se alla grabbarna , de börjar bli så stora ! Sen blev det promenix hem och ta emot caspers gamla dagiskompis Felix som var leksugen! Middag - spaghetti & köttfärssås ( bara pasta till mamman ;) ) mera bus , madrassåkning, Wii spel och slutligen fika innan det blev läggdags för mina godingar ! Imorgon börjar ju skola/dagis igen !

Nu tänker jag försöka vila tills min fina man kommerfrån jobbet och gör mig sällskap , kanske han kan heala fru enben ;)
Sköt om er ! Kramar till den som behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar