måndag 5 november 2012

Korten på bordet ...

Sitter och tittar på pengarna på bordet ! Det är med ett uns avundsjuka jag hade gärna spelat ( och vunnit) ;) Det får mig att fundera lite ...fundera över ett faktiskt ganska nyvunnen erfarenhet ! Jag har inte alltid haft lätt att stå upp för mig själv eller våga att säga ifrån vid felaktigheter ! Jag har alltid ÖNSKAT Vara tuff och ifrågasättande men av nån anledning inte alltid haft civilkurage nog ! Men med olika erfarenheter gällande rykten och nyfikenhet och rent snokande ! Det är viktigt att våga lägga korten på bordet , vara ärlig oavsett om man gjort fel eller tabbat sig - då kan man ju ändra sig , be om ursäkt ! Men att fortsätta ljuga , fortsätta slingra sig och inte våga vara ärlig ! Vid sånna situationer blir jag så jäkla ledsen , folk som ljuger mig i ansiktet och som är för fega för att erkänna ! För mig är de mycket små människor ... Nu säger jag inte att jag är perfekt men dock har jag lärt mig att ifrågasätta och se granskande med egna ögon på saker och ting , sålla bland det man hör och inte spä på rykten man hör ! Jag vill inte vara en del av rykten så jag väljer att i den mån jag kan , gå till källan om jag funderar på nåt ! Jag vill vara en bra människa , en respekterad rolig ärlig öppen person som vågar stå för mina åsikter för faktiskt ( ni behöver inte hålla med) är jag rätt klok och har tänkvärda tankar ( fyndigt :P!!) ibland ! Vad flummigt det blev :) det jag egentligen vill ha sagt är Just ; lägg korten på bordet ! Känn lättnaden att aldrig vara nervös för att säga fel , för att behövs slingra sig eller Hamna i en gränd trängd och nerbruten ! Våga vägra rykten , våga vägra falskheter och stå upp för den du är och vill vara ! Det börjar med dig - korten på bordet! Kramar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar