tisdag 9 mars 2010

Bilbältena är ....svaaarta...ehm...hela...

Vi har bestämt oss efter många om och men och funderingar att nu ska vi köpa en ny bil. En kombi, diesel. Vi är båda inne på Passat då vi vet att det är rimligt pris och liten bränsleflrbrukning på den...ja men vad bra - blocket nästa!! Hittar en mycket fin svartMetallic med nybytt kamrem och länkarmar bla - BRA! Det är dessutom en bilfirma så det blir nog bra! Ja men jag ringer och kollar lite !
Riiiiiiing....tut..............tut..........tut......
- Aa XXX (Ett namn jag aldrig hann uppfatta)
- Hej , Sandra heter jag , jag ringer angående annonsen om Passaten på blocket?
- Jahaa...?
- Ja, är den kvar för det första?
- Kombin? Nej!...såld..finns sedan, mkt fin!
- jaha typiskt! njaaee är inte intresserad av sedan för vi har 3 barn.
- Stort utrymme, mycket bagage! Bra bil!
- Mm men nej det var kombi var ute efter så.
- Okej inget göra, hej!
Tuuuuuuuuuut...abrupt hej då! men visst...haha hej då!

okej..inga fördomar(fast det blri det ju kanske ändå) men han lät nästan precis som då man är utomlands och en försäljare kommer fram och ska göra "special prise for you"!

Ja så jag letar vidare.... hittar en fin igen och hyffsat pris, bytt mycket och gått relativt lite för en diesel bil. undra om det är trepunktsbälte på alla platser bak? äsch jag ringer och pratar med dem!
Riiiiiiiiing...................tut..............tut................tut
- Patrik (nu hittar jag på namnet), svarar en medelålders med Makalös sthlms dialekt
- Jåå men tjäääna, Sandra het ja´, tänkte ba´höra om bilen du ha ute på blocke´. Ären kvar?
- Ja men visst serru, kärran är kvar!
- Perfekt! du, jag tänkte höra om det ä trepunktsbälte på alla platser bak?
- Ooj, asså d e en fråga jag inte kan svara på , på rak arm ! Shiit asså nee ja ha ingen aning! Kan jag kanske ringa upp dig i eftermiddag och svara?
- Absolut dä bli ju kanoners dä! Men övrigt da, äre nå problem eller?
- Ne vettu jag va å besiktade kärran i veckan och den va ju i toppskick den! U.a ! Å anledningen till att vi säljer den är att vi inte behöver diesel helt enkelt.
- Ja men är det trepunkts bälte är vi intresserade så då kan du ju höra av dig tack!
- ABsolut, men nu åker jag till mosambuik imorgon men det kan vi säkert lösa på något vis iallafall!
- ja men tack då!
- Alla tiders..tack då!
*klick*

Ja men han var ju jätte trevlig, hihi men jag gillar hur stort glapp det blev mellan dialekterna...kaaaanske överdrev jag lite ;)

Men ååååh jag är ju så nyfiken så jag tänker att om jag ringer nån som har en annons med samma årsmodell så kan jag ju fråga dem samma fråga! SMART BEE! :D Sagt och gjort...in på blocket, leta upp en bil till...den där ser ju bra ut!
Riiiiiiiing...............tut..............tut..............tut
-Tatiaanjjaa
- eh Hej...Sandra heter jag! jag ringer om bilen ni lagt ut på blocket.
- Ja bilen..
- är den kvar?
- ja jaa ja den är kvar jaa
- Okej! ehm...jag tänkte höra om det är 3punktsbälten i mitten i baksätet?
- eeeh....gaa...iieeh...hmm..aaaa eller...vaa?
- ja alltså, är det riktiga bälten i baksätet på alla platser?
- Ja förstår inte...vill du kö-öpa?
- hihi njaa jag vill veta om bältena bak!
- Menar du om det finns rååost eller...för nej inte det!
- NEJ! jag undrar om BÄLTENA...spänner man dem över axeln eller magen i mitten?
- Nee...jaa..eller....vadå...rost...ehm...fin bil!!
- S-E-A-T-B-E-L-T
-ahaaa belteen!! Ja det finns!! :D
- ja men jag undrar om det är tre punkts bälten, hur ser de ut?
- Ja de är svaaarta...vanliga...de är hela! beelten finns!
- ja okej.. (börjar fnissa nästan hysteriskt och undrar om jag ska ge upp)
spänner du dem över axeln eller bara över magen...
- aa mitten bara ett och bakom sidan fram två st!
- okej...tack så mycket....hej då!
-hej då!

Hihihihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar