torsdag 25 februari 2010

Nackspärren from Hell!

Om det är någon som missat det så har jag i 4, snart 5 dagar haft Joooordens nackspärr!
Aldrig förr har jag känt mig så himla hjälplös...eller okej, kanske överdrev jag en smula där! Men iallafall har jag haft riktigt riktigt ont och haft en enormt begränsad rörelseförmåga de senaste dagarna! problemet med mig är ju att jag så gärna VILL klara av allt iallafall så jag försöker...och försöker..men gång på gång är jag tvungen att inse min begränsning och liksom bara acceptera att ajg inte kan hålla på hur som helst!

Bara den enkla saken som att köra bil! :o Men allvarligt! plötsligt förstår man hur duktigt man är att kolla döda vinkeln och cykelbanor och i rondeller...det GICK ju inte! Det har inte gått så i princip har jag fått hålla mig hemma eller så har jag haft privat chaufför! Man känner sig som en finförnäm dam från tidiga 40 talet eller nåt som har snörat på sig korsetten och går helt rak i ryggen! Himmel vad Tony irwing skulle va stolt över mig! - Rrrak I Rrrrygg!! :D

Ja sen var det ju det där med att måla skafferidörren...mm..jo men att bara dra dragen med rollern gick väl nån väg, men då jag plötlisgt kommer på att det var ju en liten fläck på under sidan som jag skulle dutta på med lite extra färg...sagt och gjort... tar färg på penseln och böjer mig ner - Nej ursäkta...Fööörsöker att böja mig ner för att se vart denna fläck var! Dörren ligger på en bänk, typ... och jag behöver ju bara bocka ner huvudet för att titta MEN har man nackspärr så går det ju för bövelen inte att göra så! gRrR...Mm...så jag försöker från höger håller...nej...går icke..Men jaaaa!!! Smart Sandra, det går säääääkert mycket bättre om jag försöker från andra sidan dörren :S 'Dööhhhh' Såklart inte pucko!!! Ja men om jag lixom sätter mig i s.k jägarställning för att kanske slippa böja huvudet! *taaadaaa tänker jag som den idéspruta jag är!* Meeeen (med Tony Irwing Accent ;) ) nej då, dörren går i ögonhöjd och som bekant kan jag iiiinte böja den nedrans nacken.Än en gång förvånar jag mig själv med att vara så dum att jag tror att det inte ska hända samma sak på andra sidan dörren - suck! Börjar bli smått irriterad och funderar hur sjutton jag ska lösa detta - har ju gått runt som en pickande halt höna nu ett tag utan lycka!......................................

Jaaa! Nu så klickar det till i Hjärnan och den eminenta Bee funktionen tar form och VIPS har man en bra idé! och innan jag berättar hur ful jag var så vill jag liksom bara poängtera att JAG KLARADE AV UPPGIFTEN!!! då är det ju egentligen skit samma hur jag såg ut :)
Nåväl...det slutar att jag med hjälp av att på ett halv klumpigt vis lixom domper ner på rumpan...lägger mig ner på det is kalla betonggolvet där i källaren (aldrig nånsin har jag kört sån effektiv rump träning..Kniiiip) ja å sen får jag som åla mig in under dörren stel som en pinne, såg ut som jag gjorde nån militär övning under värste svåra hindret....men under kom jag...tittade...målade....ålade mig ut...rullade runt på mage för att ta mig upp på huk och Waaalllaaaa! She made it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar