fredag 18 december 2009

Försök till å va snäll!

Kom på ideén att försöka vara den snällaste flickvännen någonsin och hjälpa Markus lite i köket medan han var i Frankrike och hoppade skoter! =) Han hade en tanke...ehm...haha..Jag hade en annan och eftersom herrn inte var på plats tänkte jag minsann få bestämma! ;) Såhär såg det ut innan:






Markus hade väl tänkt ha det helvitt ovanför timmer tjosanet han satt dit men eftersom han ska ha lackade svarta luckor så tyckte jag att det var roligare om det hände nånting lixom :P Och jag är ju rätt mycket för lite hahaha underligt galna eller ja ni vet sånna där tapeter som sticker ut lite! Så jagdrog iväg och skulle köpa svarta tapeter men efter lite konsultation så insåg jag att det skulle bli väldans litet och trångt i det där utrymmet så jag hittade en med svart i men ändå stort mönster ;) Jag åkte till huset, slipade och slipade å spacklade och slipade...*torkade svetten' och så fortsatte jag...sedan bestämde jag mig för att sätta fart med tapetsering då barnen låg i sängen! tur det var korta längder för ha ha ha tapetserarbord - va är det?? ;) Så knackade det på dörren och in kom en Kaffe sugen Johan som fick bli min partner in crime! Härligt!! För tro mig det var nog 100% lättare att vara två då det var mönsterpassning och krångliga hörn med i bilden! BRA jobbat Johan...som för övrigt ÄLSKADE tapeterna :D :D :D

Ja och vid typ kl 03.00 åkte JOhan hem men jag fortsatte att måla på bräderna med nå lack aktigt ;) Så kl 05.20 gick jag till sängs...heeeeelt slut på krafter och ont i axlar och rygg så fruktansvärt men men...klart värt det! Vaknade kl 07 av två jätte pigga barn som minsann ville upp! Mmm var ba å klistra på leendet och hoppa ur sängen - milda makter va trött jag var -Bestämde mig dock för att åka till härnösand och fixa lite detaljer till köket! :D Blev en matta under bordet, gardiner, fönsterlampor, duk, ljus+fat, kruka, diskborste haha koppar, glas...Jaaa sånt där som man behöver lixom ! :) Allafall så ser det ut såhär nu - MEN tänk er med ett vitt bord och svarta stolar och en stor svart lampa som JAG vill ha dit ;) åsså svarta luckor som ska upp oxå dåra...! haha Liiite fint ändå väl! Tanken som räknas allafall! ;)







3 kommentarer:

  1. Väldigt snyggt måste jag säga ser 1000ggr bättre ut än det gjorde förut :)

    SvaraRadera