tisdag 1 december 2009

Kollektiv Bergman till er Tjänst!

Igårkväll blev det fullt hus på Kollektiv vattugatan! Jag och Jocke "dågglas slangen mikal skruven" åkte å hämtade barnen, gjorde hamburgare och käka! Sen kom Mika och Ulf :) Seeeeen kom Stefan och Emil oxå! Där satt vi och hade mys i köket...ha ha ha ja det är nån grej några av grabbarna har, att man ska sitta i köket! Nåja, det var glass, chokladmousse ,coctailfrukter, jordgubbar och banan! Ja och Kaffe givetvis! :D Jag gilla!
Sen åkte Ulf iväg och hämtade sin telefon som låg på fotöljen hemma hos Mika *klant* Efter ett tag så stack även trion och bara jag och Mikalajnen var kvar! (och barnen förstås) Så vi skulle minsann se en film...Rööperi eller nå sånt! Jajjemen en tragisk finsk film..så man skulle behöva trösta varandra! :P Mika är smart han! Det var även väldigt varmt inne så egentligen borde man vara i underkläderna påpekade han genomtänkt! Brightass!!

Kvällen slutade dock i de berömda rutiga flanell pyjamasbyxorna, MArkus stora tröja och i varsin soffa där jag sms:ade mig igenom den tragiska filmen å sen somnade gott ensam i sängen..haha förlåt Mika om du blev besviken! :P

Att sedan vakna på morgon av ett telefonsamtal gjorde morgonen lättare iaf men fyyy va trött jag var!!!! in i duschen...ut ur duschen...fixa frukost....blåsa håret...packa barnens väskor...klä barnen...dricka juice... hahaaha...
det var fan kul..lyssna här...

Jag kommer in i köket, barnen sitter å äter frukost, Mika har just hjälpt barnen med nåt...jag går till diskbänken och tar mitt glas juice och sveper...Mika står å tittar på mig sådär som bara Mika kan göra och säger " jahapp...ja ..jag tar väl ett annat glas då"
- ja gör det tänker jag å undrar lite fundersamt varför han måste påpeka det...tills han som skrattar till å skakar lite på huvudet och jag inser att hahahhaa va faaaan....det var ju Mikas juice som han just hällt upp! ha ha ha ha det såg bara så roligt ut! helt obrydd ba slängde jag i mig hans juice och tittar på honom som om han är lixom knäpp hahahhaa....jaja....vet inte ens om ni fattar hur jag menar men det var väldigt kul imorse! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar