måndag 21 december 2009

Skriveri frosseri!

Nu har jag skrivit typ 6 st texter så börjar som lugna ner mig men tänkte ändå hinna med att blogga oxå! Jag Älskar skrivar frosseri! Jag tänker inte en sekund utan det bara kommer , rim , dikter, texter - ja och hjärtat blir mins 10 kg lättare! :) Man behöver få ur sig ett å annat ibland och vad är väl inte bättre än att printa ner det på papper! =) Parrabaaaaam så mår man bättre!

Har ju redan berättat vad vi gjort ikväll - julmys med Lundins! Det var så trevligt så! <3 Nu ligger Mathilda och sover, Markus tittar på nå program å jag hade Sandra skrivar tid! :) Kan bjuda på en ny ikväll då, men hahahaha deppa inte ner er å tro att jag är deppad...den ba blev så :P Jag bara skriver ju och ibland jämarns skenar det iväg åt olika håll...nåja...hahaha here we go!


Stirrar in i väggen och försöker hitta inspiration
Undrar om allt i livet egentligen är en korruption
Som en dålig film, en illusion
En synvilla, en hallucination

Varför känner man sig tom och alldeles övergiven
vad man än gör är man otillräcklig eller överdriven
Som en sorgsen kärlekssång
En snirklig väg som känns alldeles för lång

Blundar och försöker hitta mina inre tankar
varför jorden snurrar och varför hjärtat bankar
Det är som en berg o dalbana hit och dit
Som att längta efter högvinst men dra en nit

Filosofins djupa meningar och frågor
Om hur man släcker & tänder livets lågor
Som ett ljus som brinner ut
En kärlekssaga som plötsligt tar slut

Bearbetar funderingarna och anar ett subsitut
längtan att förstå ,tankar som måste ut
Som att öppna ett brustet hjärta
Som att tro att livet kan vara utan smärta

Ingen ide att längta efter det ouppnåbara
ingen ide att fråga när ingen kan svara
Som ett lexikon utan ord
Som hav och land utan jord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar