söndag 27 december 2009

Muntert Na´ Värre!

Har haft lite låga inlägg ett tag märkte jag så nu tänkte jag ge mig på att ändra det lite och få berätta om hur kreativa vi varit idag! Vaknade über trötta efter en inte helt så klockren natt , dvs lite sömn! Men upp och käka frukost och lite lek sådär... så kom Ida och Peter och skottade så snällt! Och Peter gjorde minsann en riktig pulkbacke åt barnen ! Casper och Mathilda stod med stora ögon och leenden och tittade på när grabbarna jobbade - traktorn va ju rätt cool ;) Celina, jag och Ida höll oss inne i värmen vi - smarta brudar :P Lite kaffe och glass senare så åkte Liljas iväg på mer äventyr och vi hade disco , orkester, sångfåglar och alt möjligt i vardagsrummet!! haha tack gode gud för pausen när vi fixade lite lunch!

Mr Mac iväg till lid för att skotta å fixa där så jag och barnen åt potatis köttbullar å brunsåsen innan vi bestämde oss för att pyssla! Det blev snygga färglaggda partyhattar och egna marackas med hjälp av toarullar, papper , jul papper och makaroner! funka kanon det! Efter det var det väl ändå dax att inviga den nya coooola pulkbacken utanför! Så på med alla kläderna på alla barnen och mamma sandra.... Ut...och dra och putta å härrja! super roligt! För det mesta bara skratt och tjohej! efter dryga timmen i -16 grader var vi alla mycket nöjda så när Pappa Markus kom hem gick vi in för att få lite värme och middag !

Lite omflyttning av rum i huset... bada barnen och sen kasta dem i säng! Hoppas på en bättre natt nu! Nu är herr Bylund ute och fixar glödlampor och jag sitter å lyssnar på smör musik och kopplar av! jäkla skit att spotify inte har pistvakt by the way hahaha vart sugen på deras musik länge nu! ;) Näe ska dona lite här nu, men hoppas ni alla haft en kanon annandagjul...visst är det det idag? *dagvill*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar