torsdag 1 oktober 2009

Morfar saknad




Ja å som vanligt såhär på kvällskvisten blir jag Morfar sjuk...Saknaden blir så påtaglig då man e själv i tystnaden! Jag har verkligen inte förstått att Morfar inte kommer frågga mig om pelletsen längre, att han inte ska berätta sina tokigt galna historier eller berätta om när han fick åka skidor till skolan som litten pojk! Musiken har tystnat, gitarren är tyst...dragspelet är tyst...men så fort jag blundar så kan jag faktiskt höra...den där sommaren jag kom ut till sommarstugan och morfar satt där på altanen och spelade sitt dragspel. Det var sommar för mig!

Var visserligen några år sedan men sånt glömmer man inte, det betyder för mycket!

2 månader har gått och tårarna rinner. Vill ha en morfar kram, vill känns ditt rakvatten och känna hur du stryker din skrövliga hand på min å säger sandra gumman...

Vill höra dina kommentarer om Celinas fina underbara hår 10 ggr i timmen å se dig leka med plastgrodorna med Casper. Morfar jag saknar dig enormt!! Älskar dig - du finns för alltid i mitt hjärta!
*******************************************************
Älskade Morfar
Hur mycket du betyder för mig går inte att förklara
Minnet av dig kommer jag alltid att bevara
Den underbaraste morfar man kan föreställa sig
det är den morfar du varit för mig
Jag vill inte att du ska vara borta, vill ha dig här
Men jag hoppas verkligen du har det bra där du är
Änglarna dansar åt ditt dragspels spel
DU är friskt o kry, känner dig hel
Morfar, om jag bara fick ge dig några sista ord
skulle jag säga att du är den bästa på vår jord
Jag älskar dig och det hoppas jag du kände
Hjärtat värker nu när din vind vände
Vi kommer att ses igen och då ska vi sjunga
Spela gitarr dragspel och trummor - få himlen att gunga!
Du och jag och uppsala 7
Morfar, ingen är precis som du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar